• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

SEOPS

SEO artikelen

  • HOME
  • SEO BEGRIPPENLIJST
  • KENNISBANK
  • CONTACT
Je bent hier: Home / SEO / Verkopen met je website

Verkopen met je website

Geschreven door: SEO specialist

De eerste stap naar een verkoop is als bezoekers op je website de producten zien waar ze naar op zoek zijn. Natuurlijk kunnen SEO en een betere ranking bezoekers niet op je website houden en er voor zorgen dat ze gaan kopen. Maar zorg er voor dat een website bezoeker een klant wordt door duidelijke informatie te geven. Door goed zichtbare links op je website te plaatsen, zullen website bezoekers makkelijk door je website kunnen navigeren en je producten kunnen vinden.

Begrijp je doelgroep

Als je een website ontwerpt en denkt je dat je klant aan zult trekken maar je weet niet wie je doelgroep is en wat zij willen kopen, zul je waarschijnlijk niet veel geld met je website gaan verdienen. Een website is het uithangbord van je bedrijf net zoals als de gevel van een fysieke winkel. Om meer te weten te komen over je doelgroep kun je hen een mail sturen met de vraag om een enquete in te vullen. Vraag hen naar hun keuzes die ze maken om een product aan te schaffen.

Waarom vinden ze jouw producten aantrekkelijk? Zijn jouw prijzen lager dan de concurrentie? Zijn je verzendkosten lager? Reageer je sneller op vragen? Zijn je producten beter? Om je klanten beter te leren kennen kun je hun betalingsgegevens bekijken of ze in simpel formulier in te laten vullen met hun gegevens als ze een aankoop doen.

Staan de contact gegevens op je website? 

Klanten kunnen 24 uur per dag je producten kopen als je met je website gaat verkopen. Klanten kunnen uit andere delen van het land of zelfs uit een ander land komen. Zorg er altijd voor dat je contact gegevens duidelijk aanwezig zijn op je website. Het liefste op elke pagina. Compleet met post adres, telefoonnummer en emailadres zodat klanten je altijd bereiken kunnen. Klanten maar ook prospects kunnen behoefte aan contact hebben om meer informatie over je producten te krijgen of voor algemene bedrijfsinformatie of over technische problemen op je website.

Als je je website mail niet vaak controleert, zorg er dan voor dat je mail geforward wordt naar een emailadres dat je wel regelmatig leest. Als klanten online kunnen kopen, zorg dan voor voldoende betalingsmogelijkheden zoals iDEAL, overboeken, PayPal en credit card betalingen.

Categorie: SEO

Lees Interacties

Gerelateerde berichten

zoekvolume zoekwoord
Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
long tail keywords
De voordelen van long tail keywords
hoger in google tips
10 tips om hoger in Google te komen

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Laatste artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
  • De voordelen van long tail keywords
  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen
  • De 3 beste off page SEO methoden
  • 10 tips om hoger in Google te komen

Categorieën

  • Content Marketing
  • Off-page SEO
  • SEO
  • SEO techniek
  • SEO teksten
  • Website optimalisatie

Footer

Snelle links

  • SEO Begrippenlijst
  • SEO Kennisbank

Laatste artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
  • De voordelen van long tail keywords
  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

Recente artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?

    Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?

  • De voordelen van long tail keywords

    De voordelen van long tail keywords

  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

    7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

© 2023 - Website gemaakt door Yadi Websolutions