• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

SEOPS

SEO artikelen

  • HOME
  • SEO BEGRIPPENLIJST
  • KENNISBANK
  • CONTACT
Je bent hier: Home / SEO / Het belang van de meta tag description

Het belang van de meta tag description

Geschreven door: SEO specialist

Alhoewel de meta tag description niet direct belangrijk is voor de ranking in de zoekmachines, is deze tag toch zeer belangrijk om goed te gebruiken. Goed gebruik kan er namelijk toch voor zorgen dat je hoger in Google komt.


meta tag description

Inhoudsopgave

  • Wat is de meta tag description
  • Het doel van de meta tag description
  • Waar moet je op letten?

Wat is de meta tag description

De meta tag description is een stukje meta data dat zoekmachines inzicht geeft in de content die op de webpagina staat. Zoekmachines kunnen de meta tag description in de zoekresultaten tonen, zie bovenstaande afbeelding voor een voorbeeld hier van. Het is dus eigenlijk een korte samenvatting van de pagina.

Het doel van de meta tag description

Het doel van deze meta tag is tweeledig. Enerzijds wil je als website eigenaar de zoekmachines informatie geven en wat nog belangrijker is. Het moet zoekers in zoekmachines verleiden om op jouw link te klikken. En juist dit kan er voor zorgen dat je toch hoger in Google komt. Immers als er vaker op jouw link geklikt wordt dan op een link die boven jou in de zoekmachines staat dan zal Google jouw pagina hoger in de zoekresultaten gaan plaatsen omdat Google vindt dat jouw pagina relevanter is voor zoekmachines.

Waar moet je op letten?

  • De meta tag description mag voor Google maximaal 160 tekens zijn, daarna wordt deze afgebroken met 3 puntjes. Om binnen de marges te blijven, wordt aangeraden om maximaal 155 tekens te gebruiken. Onder tekens worden ook leestekens zoals punten, komma’s en spaties verstaan. Zorg er tevens voor dat je minimaal 130 tekens gebruik, anders kan Google zelf een tekst kiezen.
  • Plaats het belangrijkste zoekwoord in de meta tag.
  • Zorg er voor dat elke meta tag description uniek is.
  • Benoem je sterke punten en spoor bezoekers aan tot actie.
  • Maak gebruik van een CMS, de meeste CMS-en maken het makkelijk om de meta tag description in te vullen.

Let er op dat Google zelf kan beslissen om een andere meta tag description te gebruiken.

Categorie: SEO

Lees Interacties

Gerelateerde berichten

zoekvolume zoekwoord
Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
long tail keywords
De voordelen van long tail keywords
hoger in google tips
10 tips om hoger in Google te komen

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Laatste artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
  • De voordelen van long tail keywords
  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen
  • De 3 beste off page SEO methoden
  • 10 tips om hoger in Google te komen

Categorieën

  • Content Marketing
  • Off-page SEO
  • SEO
  • SEO techniek
  • SEO teksten
  • Website optimalisatie

Footer

Snelle links

  • SEO Begrippenlijst
  • SEO Kennisbank

Laatste artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?
  • De voordelen van long tail keywords
  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

Recente artikelen

  • Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?

    Zoekvolume van een zoekwoord: hoe hoger hoe beter?

  • De voordelen van long tail keywords

    De voordelen van long tail keywords

  • 7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

    7 tips om meer bezoekers op je blog te krijgen

© 2022 - Website gemaakt door Yadi Websolutions