Website bezoekers zijn de levensader van een website en elke webmaster weet dat het beste type verkeer natuurlijk, organisch zoekmachine verkeer is. Daar zijn twee zeer belangrijke redenen voor: (1) het is extreem gericht, en (2) Het is GRATIS! Het moeilijkste punt is om bovenaan de lijst met zoekwoorden voor jouw sites te komen … of niet? Het doel van dit artikel is om een paar eenvoudige, effectieve en belangrijkste zoekmachine vriendelijke strategieën te bieden om de positie van uw websites en uiteindelijk uw verkeer te verbeteren.
Inhoudsopgave
1. Meta tags invullen en optimaliseren
We beginnen met de metatags. Ik weet dat je al hebt gehoord van en waarschijnlijk op dit moment metatags op je site gebruikt. Dit is geweldig. Ik wil alleen zeker weten dat je ze effectief gebruikt. We gaan alleen over 2 tags: de tag ’title’ en de tag ‘description’. We zullen niet overgaan op de tag “keywords”, omdat de belangrijkste zoekmachines steeds minder gewicht op deze hebben gezet, en sommigen zouden beweren dat deze tag helemaal geen gewicht heeft. Ik gebruik deze tag echter nog steeds, omdat ik vind dat er enige verdienste en geen nadelen aan het gebruik van deze tag zijn.
Ik vond het effectief om vergelijkbare tekst te gebruiken in de tags ’title’ en ‘description’ en om uw zoekwoorden prominent in deze tags te plaatsen (bijna het begin en meer dan één keer). Ik heb sites met “sitename.com”, “Nieuwe pagina 1” of “Welkom bij mijn site” in de tag “title” gezien, wat echt niet helpt bij hun zoektocht naar hogere rankings voor hun specifieke zoekwoord. Probeer ook geen woorden zoals “en”, “of” of “de” in deze tags te gebruiken.
** Belangrijke opmerking over uw zoekwoorden. Zoekmachines evalueren de prominentie van zoekwoorden, het zoekwoordgewicht en de dichtheid van zoekwoorden bij het bepalen van de positie van een site. Alle drie worden individueel berekend voor de pagina, de titeltag, de beschrijvingstag, evenals andere gebieden op een pagina. Keyword prominence betekent hoe dicht het trefwoord zich bij het begin van uw pagina bevindt. Zoekwoordgewicht verwijst naar het aantal keren dat een bepaald zoekwoord of een bepaalde zin op de pagina kan worden gevonden. Zoekwoorddichtheid is de verhouding van het trefwoord tot de andere woorden op de pagina. U wilt niet dat het zoekwoordgewicht of de dichtheid te hoog is, omdat dit voor de zoekmachine kan verschijnen als “keyword stuffing” en de meeste zoekmachines bestraffen sites die hun zoekwoorden vullen.
2. Navigatie links
Plaats uw navigatielinks (en JavaScript) aan de rechterkant of onderkant, maar niet aan de linkerkant van de pagina. Wanneer de zoekmachines uw site “lezen”, lezen ze van linksboven naar rechtsonder. Zoekmachines leggen de nadruk op de eerste 100 woorden of tekst op de site. U wilt niet dat deze woorden navigatielinks of Javascript zijn. In het ideale geval wilt u uw headinglabels met uw zoekwoorden aan het begin van uw pagina. Dit gezegd zijnde, zorgt het plaatsen van uw links / JavaScript aan de rechter- of onderkant van uw pagina ervoor dat de spiders van de zoekmachines als eerste naar de tekst gaan, waardoor meer gewicht wordt gehecht aan wat belangrijk is op uw pagina.
3. Afbeeldingen optimaliseren
Plaats alt-tags op al uw afbeeldingen. Spiders van zoekmachines kunnen geen afbeeldingen of afbeeldingen “lezen”. De enige manier waarop een spin weet waar een afbeelding over gaat, is door de alt-tag te lezen. Dit is ook een extra kans om meer van uw zoekwoorden in uw HTML te plaatsen, waardoor het zoekwoordgewicht / dichtheid van uw pagina wordt verbeterd. Alt-tags zijn eenvoudig te maken en ze kunnen een groot verschil maken in de ranking van uw sites. Een eenvoudige alt-tag ziet er als volgt uit: alt = “plaats hier uw zinsdeelzoekwoord.” Zoekmachines berekenen apart de prominentie, dichtheid en het gewicht van zoekwoorden in alt-tags, dus optimaliseer uw tags.
4. Zoekwoorden aan het einde van een pagina
Plaats uw zoekwoorden onder aan uw pagina. Net zoals zoekmachines meer gewicht hechten aan de eerste woorden van uw pagina, doen ze hetzelfde met de laatste woorden. De algemene gedachte is dat als uw site over een bepaald onderwerp gaat, de belangrijkste punten of sleutelwoorden aan het begin moeten verschijnen, verspreid moeten zijn over de pagina en prominent moeten zijn aan het einde. Maar als u al uw navigatielinks en JavaScript onderaan hebt, kan uw relevante paginatekst lang voordat de HTML dit doet eindigen. Een eenvoudige manier om uw zoekwoorden onder aan uw pagina te plaatsen, is door ze op te nemen in de copyrightinformatie. Als u bijvoorbeeld een hondenvoedselwebsite heeft, kunt u zoiets helemaal onderaan de pagina plaatsen: Zoekmachines zijn niet (vanaf dit moment) en bestraffen sites met deze techniek, en het zou niet echt logisch zijn om dit te doen.
5. De ankertekst van een link
De ankertekst van uw links. Ankertekst is de daadwerkelijke linktekst op een site. Het is waar de gebruiker op klikt om naar die specifieke site of pagina te navigeren. Als een zoekmachine veel links naar uw site vindt met de term ‘hondenvoer’, concludeert de zoekmachine dat uw site over ‘hondenvoer’ gaat. Dit wordt nogal vaak over het hoofd gezien, maar het lijkt een zeer grote invloed te hebben op uw zoekmachine rankings voor een bepaald zoekwoord. Uw ankertekst moet het sleutelwoord of de zin zijn die u probeert te targeten. Probeer ankertekst zoals “klik hier” of “websitename.nl” te vermijden.
Geef een antwoord